AccueilPortail 2CalendrierFAQRechercherMembresGroupesS'enregistrerConnexion
Autopassion.net le site ddi  l'automobile cr par ses utilisateurs
Partagez | 

EQ Next

Aller à la page : 1, 2  Suivant
AuteurMessage
Doumi

MessageSujet: EQ Next   Ven 2 Aoû - 7:55

Yop,

A quelques minutes du dévoilement du projet EQ Next à la SOE Fan Faire, voila le planning des conférences:

Citation :
The EQNext will first appear at SOE LIVE at 12pm Las Vegas Time, which equals to:

21:00 CET time (Germany, France, Denmark, Norway, Sweden, Spain, Italy...)
20:00 UK - London time
23:00 UAE time

This is the full schedule of EQNext in CET time!

2 August, 21:00-22:30 - Main Event (EverQuest Next debut)

Join John Smedley, Dave Georgeson and members of the development team for the reveal of EverQuest Next! You won't want to miss this! We will be livestreaming from this event on Twitch TV!

3 August, 02:00-03:00 - EverQuest Next: The World of EverQuest Next

Find out what the world looks like and how players will experience it.

3 August, 20:00-21:00 - EverQuest Next: Showing Off Your Creativity

What avenues will our players have to participate in the more creative parts of an MMO?

3 August, 22:00-23:00 - EverQuest Next: The Classes of EverQuest Next

A discussion about one of the most important features of any MMO: the classes!

3 August, 23:00-24:00 - EverQuest Next: The Lore of EverQuest Next

What's new? What's different? How many familiar faces will there be? Does your favorite character feature prominently in the story? Join us and find out!

4 August, 00:00-01:00 - EverQuest Next: Creating a World

Come learn about how we go about making the world of a brand new MMO!

4 August, 01:00-02:00 - EverQuest Next: Q&A

You have many, many questions. We have answers to at least some of them. We should hang out.

4 August, 21:00-22:00 - EverQuest Next: Writers' Panel

Come meet some of the writers that are adding amazing lore to EverQuest Next.

As far as I know they will be streaming only the main event (debut) on 2nd August, however people might be around with cameras and gaming blogs will have their agents around there, so I expect information to spread fast after the conferences. I suppose they could change, but the prepared stream channels are those:

http://www.twitch.tv/everquestnext
http://www.twitch.tv/soe

Blogs that track the news/events:

http://www.eqhammer....events/soe-live
http://www.eqnextfans.com/
http://www.eqnexus.com/

Pour l'instant, la seule info qui a filtré à ma connaissance, c'est le fait que Jeremy Soule s'occupera de la musique, ce qui est plutôt une très bonne chose. Very Happy 

http://www.jeuxonline.info/actualite/41027/soe-live-2013-jeremy-soule-baguette-eq-next
Revenir en haut Aller en bas
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 7:58

La musique est chouette, c'est déjà ça. Mais ça fait pas un jeu :p
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 8:00

Bon c'est parti. Je peux pas lancer de tomates à Smedley via TwitchTV mais le coeur y est !
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 8:10

ROFL le gars qui a appelé son gamin "Dain"
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 8:18

La misère chez moi, mon p'tit frère me tape de la bande passante, du coup, la vidéo freeze toutes les 5 secondes, c'est très chiant à regarder.
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 8:23

Bon voilà, je l'ai dégagé d'internet, collé devant une série! Non mais !
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 8:40

Lol @ WoW character design quand même.. : /
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 8:46

Oui bin le forgelight engine c'est juste monstrueux je trouve
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 9:01

Everquest + Dragonball Z + Minecraft = EQNext
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 9:04

Solo a écrit:
Everquest + Dragonball Z + Minecraft = EQNext

Pour l'instant, j'ai un peu loupé Everquest dans ton équation. : P
Mais bon, je suis pas fermé, ya certaines choses dans la présentation qui sont assez intrigantes.

BTW, si tu veux passer sur Mumble, j'y suis. : )
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 9:15

Est-ce que des joueurs vont vivre d'EQ Next bientôt?

"Tu gagnes ta vie comment?"

"Je vends des ruines sur un MMO!": P
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 9:18

Je passe quand c'est fini, j'aime pas écouter quelque chose et discuter avec quelqu'un en même temps
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 9:20

Bon enfin au moins, ça m'a pas ennuyé. Je m'attendais absolument pas à ça.

Wait & See.
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 9:58

Pour ceux qui n'ont pas vu, belle claque, impressionnant techniquement et très très très ambitieux.

On s'attendait pas à ça, c'est sur, ça résume bien le truc. Du jamais vu.
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 11:22

Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 11:25

Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 11:39

Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 12:43

Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 13:00

Le seul bémol pour l'instant, pour beaucoup de commentaires suivants les articles semble être le style très cartoon du personnage kerran et de certains mobs (le golem de fer par exemple mais je le vois vraiment pas plus cartoonesque que les robots de Klak'Anon par exemple).

Par ailleurs le reste des perso pourraient très bien être plus dans la fantasy classique. La mage que l'on voit dans les vidéo par exemple, on note au passage l'aspect très "Planetside" des décors en forgelight engine :

Screenshot Mage Ashfang
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 17:55

Si ça intéresse du monde, la présentation complète qu'on a regardé hier en live avec Solo:

Je l'ai trouvé très chouette à regarder, et pour ceux qui veulent découvrir comme on l'a fait hier, il vaut mieux juste regarder ça avant n'importe quoi d'autre (news, extraits, etc...). Parce que c'est tellement bien de ne pas s'attendre à ce qui va être présenté (et pour le coup, c'était admirablement bien joué de la part de SOE, toujours sous le "choc" du contre-pied monumental qu'ils ont réalisé Laughing ).
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Ven 2 Aoû - 20:07

Bon, pour ceux qui voudraient apply à la beta, ça se passe par là:

https://www.everquestnext.com/ en passant par la plateforme US, compte SOE.

Ou

http://www.everquest-next.co.uk/ avec un compte Prosieben Sat.

Pour moi qui voulait passer par SOE sans intermédiaire, ça a été un peu compliqué. Peut être allez vous rencontrer le même "problème" que moi en passant par le premier lien. Après avoir entré ses identifiants de compte SOE et cliquer sur "Apply for Beta", un pop up s'ouvre demandant, vu qu'identifié comme étant français, si l'on passe par US ou EU (donc SOE ou Prosieben). Sauf qu'en choisissant U.S., ça ramène à la page d'accueil, et je n'ai pas eu l'impression que la demande soit prise en compte.

Bref, si problème, voilà un vrai lien qui permet de s'inscrire à la beta via un compte SOE, reçu le mail de confirmation d'inscription immédiatement.

https://auth.station.sony.com/login?service=https%3A%2F%2Faccount.station.sony.com%2Fj_spring_cas_security_check&theme=soe&locale=fr_FR
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Sam 3 Aoû - 0:42

Quelques autres points, certains ayant été rapidement traités pendant la conférence, donc plus de précisions:

Citation :

• There are no levels in EverQuest Next. Progression is based on tiers and horizontal gameplay. There are 40 classes to “obtain,” and each is advanced individually once obtained.
  •  Player stats are called attributes. Equipment will not provide attributes. Additional attributes will be extremely rare and will require tremendous effort to modify. All attributes will have impactful meaning for all classes.
  • Discovering new classes will occur at varying rates and occur through quest type events and may be restricted by player behavior and the impact of emergent AI.
  • Armor (and the ability to craft intricate armor components) will be a major form of character customization, and many custom items will be recognizable on sight.
  • The ability hotbar will have a maximum of 4 weapon skills and 4 class skills at any given time.
  • Each class comes with 4 class specific skills.
  • Crafting skill will not be advanced by repeatedly making the same item over and over.
  • Crafting components remain useful based on their properties, not on a crafting level.
  • Rallying Calls (public quests) will be ongoing until players on a specific server complete each stage.
  • Player housing will be in game, but no details are available yet.
  • There are at least 6 starting races: High Elf, Dark Elf, Human, Kerra, Dwarf and Ogre – there will be more, but as of yet unannounced.
  • Old school style mage pets are in EverQuest Next
  • Gear system provides 5 visual slots (chest, back, etc.), but each slot is made up of individual components that may also be swapped out.
  • Homage will be paid to the EverQuest franchise through locations, armor – an example used was the Flowing Black Robe.
  • Families of armor can alter your look – not just cloaks, but quivers, etc.
  • Exploration will yield a variety of useful items: i.e. resources, recipes, collections, etc.
  • Storylines will be important, the world will evolve, its occupants will be relatable. In short, “everything matters.”
  • Parts of the environment that are destroyed will be regenerated over time, the speed of which will be determined by population and the extent of the damage done.
  • Gravity will be deadly – every action has a consequence, the same with unsafe travel.
  • The world is vast; travel will require a time investment and a money investment.

EQ Nexus

Et:
Citation :

WORLD
  • Seamless world - no zones
  • The land mass shown was not Antonica, it was just a land mass. I asked if Kelethin existed and he shrugged as if he could not answer. BUT IF THEY HAVE CRUSHBONE (concept art) THEY MUST HAVE KELETHIN RIGHT?!
  • I asked about the limitations I had read about with the Light Forge engine in regards to water (rivers) and square-ish maps, his response was that it was a heavily modified version so there will be fluids in the game.
  • No oceans, 'yet'.
  • There will not be 2 factions (ie alliance/horde), or 2 sides (evil/good).

CHARACTERS
  • There will be 8 starting classes, the one you pick you basically get for free. The other classes you will be able collect. I am assuming these 8 will be a part of the 40 planned classes (more of which will be shown tomorrow in the classes panel). Their plan is to release new classes as the years progress. It was also mentioned that some classes will be extremely hard to obtain.
  • No levels - referred to as `tiers', the 'zones' will be tiered with certain level mobs and usually will be higher tiered the deeper you go in that specific area. In order to tier up you will have to complete certain objectives; one example given is say completing a specific set of armor would tier you up.
  • 8 max total abilities at any given time. 4 per weapon, and 4 per class. He mentioned something about all 8 being from weapons if you were say duel wielding, but I may have misunderstood him here.
  • There is NO XP from mob killing, no grinding, etc etc. Essentially what we're looking at is a set of objectives and how we go about completing those objectives will be up to us. It was said that one may be able to tier up without even having to fight.
  • RANGERS ARE A CONFIRMED CLASS
  • Cannot progress both a paladin and a shadow knight at the same time. Basically you have to do bad things to get friendly with the SK people so you can up the SK skills, but you have to do good things to get in nice with the paladin folks to get trained in paladin things. You can however, do bad things and get the SK class, then redeem yourself and get the paladin class, but in doing so you may no longer be able to talk to the SK people and continue your progression with that class.
  • I asked about death; they cannot talk about death. All he said was "it's cool and we think you'll like it".

ITEMS
  • All items will be bind on equip (or pickup, not sure). He said that he loved the idea of non-bind weapons but they ruin the economy.
  • the game will be heavily based on gear, he loves gear and loves the hunt for gear. One example he gave us is say you were a Rogue that wanted to get the wizard's teleport spell - well once you obtain the teleport spell and use it, you most likely would not have enough stamina/mana/whatever to do your backstab, so you would want to gear that class specifically for this task by obtaining a weapon that returned stamina/mana/whatever on teleport.
  • Crafted items and dropped items (say from raids) will be of equal value many times. This is all dependent on the class, spec, etc though. He basically said there is a big emphasis on crafting and they want their goods to be competitive.

COMBAT
  • NO AUTO ATTACK, I asked if was similar to NW's combat system and he said it was similar, but more advanced.
  • The demo shown was more of a `tech demo' for the destructible environment. None of the NPCs were even pathing (the small ones were not even attacking back).
  • BOWS are in the game (more on that tomorrow apparently).

MISC
  • I asked if there was a large majority of the game that they were not showing us (maybe due to lack of polish etc etc) and he said yes.
  • Crafting was compared to SWG, but better
  • There are currently 70-90 devs (don't remember the exact number) on the dev team for EQN.

via Reddit.
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Sam 3 Aoû - 1:10

Bon, de mon coté, pas le temps de me lancer dans la confection d'un gros pavé de texte en ce moment, mais rapidement:
Toujours aussi curieux depuis hier soir. Comme on s'est dit avec Solo, on a vraiment été surpris de ce vers quoi s'oriente EQ Next. Personnellement, j'attendais un MMO PvE old school, je m'étais préparé à une présentation tournée vers des donjons en groupe / raid, avec de beaux graphismes, mais une orientation classique. Au lieu de ça, gros contrepied. Je ne suis pas "triste", au final, comme je me disais, je suis sans doute plus impatient de pouvoir essayer, par pur effet de curiosité. Disons que mon regret vient du fait que ce soit EQ Next, puisque c'est de cette franchise que j'attendais un MMO PvE classique mais qui accroche le joueur, du coup je ne sais pas quand est-ce que on en aura un autre un jour (si un jour il y en a un!).

Les mécaniques qui ont été présentées m'attirent toutes dans l'ensemble, encore une fois principalement par curiosité. Il est difficile de se prononcer sur l'intérêt du jeu sur du long terme, pour l'instant je le vois comme étant fun a découvrir. Certains points me mettent un certain doute sur le fait que j'accroche ou non sur le gameplay, notamment à cause de la grosse limitation sur le nombre de skills utilisables. Au lieu d'avoir un gameplay complexe, le jeu se tourne plus vers de l'Action RPG à priori (4 skills par classe, 4 skills par arme). J'ai aussi une grosse attente quant à l'équilibre, ou plutôt la synergie entre les classes. J'espère qu'avec cette "simplification" et le fait, une fois n'est pas coutume, de ne pouvoir plus être limité par une classe en terme de rôle à tenir, que cela va donner un jeu qui soit intéressant de parcourir en groupe.

Hâte d'en savoir plus de toute façon.
Doumi

MessageSujet: Re: EQ Next   Sam 3 Aoû - 1:36

Bon, juste pour finir sur une note humoristique, le même jour, 2 aout 2013, chez Blizzard:

http://www.gamekult.com/actu/activision-blizzard-ou-lon-reparle-du-projet-titan-A110852.html

Coïncidence? tongue 
Solo
Admin

MessageSujet: Re: EQ Next   Sam 3 Aoû - 10:58

Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: EQ Next   

EQ Next
Page 1 sur 2Aller à la page : 1, 2  Suivant